Total Pageviews

Showing posts with label isis. Show all posts
Showing posts with label isis. Show all posts

Sunday, 21 April 2013

Dendera, de godin Hathor en stilte

Dendera, de tempel gewijd aan de godin Hathor is een van mijn favoriete tempels. Wanneer we daar in vliegende vaart zijn gearriveerd, zie ik dat er op de parkeerplaats een aantal bussen en een paar kleine busjes staan. Toeristen dus, eenmaal op het tempelcomplex lopen de eerste Russen ons al tegemoet, dat ziet er weer hoopvol uit dus. Edwin vertelt dat hij het tempeltje qasr El aguz hem enorm tegenstond. Op wat doorvragen van mijn kant bleek al snel dat het tempeltje een en ander bij hem in gang had gezet. Het is een mij bekend verschijnsel en leuk dat iemand, die zich hier helemaal niet mee bezig houdt, toch iets ervaart. De tempel loopt leeg en binnen een half uur zijn alle gasten weg en ligt de tempel er verlaten bij. Heerlijk, de rust en de stilte en deze keer heb ik mazzel, want op een aanbidder na die mij op mijn dringend verzoek al snel met rust laat, kunnen wij onze goddelijke gang gaan.
De tempel is zo mooi opgeknapt en ze zijn nog steeds aan net werk om de muren en plafonds te restaureren. Wij dwalen door alle ruimtes en al snel herleven weer de lang vervlogen tijden. We dalen af naar de prachtige crypte, nemen onze tijd en door het smalle kanaal kruipen we weer terug naar boven. Deze tempel heeft voor mij een fijne helende energie. De tempel gewijd aan Isis is nu open en ook daar kunnen we ongestoord zijn.
Al slenterend ga ik naar een deel van de tempel waar ik nog nooit ben geweest en vind een rustig plekje waar ik ongestoord kan mediteren. Eenmaal klaar,  heeft mijn aanbidder mij in het vizier en komt mijn richting op. Uit het gesprek maak ik op dat hij 4 zonen heeft en maar liefst 10 dochters. Hij schudt meewarig zijn hoofd en probeert mij duidelijk te maken, dat al die kinderen aan zijn hoofd zeuren en dat hij blij is dat hij in de tempel werkt. Dan komt het, of ik kinderen heb, nee antwoord ik, hij snapt er niets van, of ik dan getrouwd ben, hier is het antwoord ook nee op, hij valt bijna van de antieke steen in de tempel. Met veel gewauwel, handgebaren en gebroken Engels laat hij op theatrale wijze zien, dat hij niet snapt hoe zon knappe vrouw als ik ( mijn ego groeit er weer enorm van) geen man kan hebben. Want volgens hem is " MAN GOOD". Ik knik vriendelijk en denk er het mijne van. In een van de ruimtes gebeurde er iets met mij, met als gevolg dat enorm loop te geeuwen en er ook niet mee kan stoppen. Wanneer ik naar hem kijk, dan zie ik een oud en vermoeid gezicht en zijn ondergebit laat nog slechts op de hoeken 2 vergeelde en afgesleten en stompe puntjes zien, wat ooit voor doorging voor hoektanden, de bovenkaak laat slechts een zwart gapend gat zien. Ik schat hem dik 70. Hij blijkt slechts 55 jaar te zijn. Mijn gegeeuw gaat maar door en ook hij gaat geeuwen en kan niet meer stoppen, wat wel een soort van komisch is en wanneer Edwin zich even later bij ons voegt en ik ik zijn gezicht zie, kom ik niet meer bij. Het is lachen en geeuwen en het stopt maar niet, Edwin kijkt naar me alsof ik aan een hasjcake heb gezeten of een flinke joint heb gerookt. Al snel heeft de guardian door dat ik iets met spiritualiteit heb en hij laat mei zijn handen zien, of ik ze wil lezen. Tuurlijk wil ik dat, het ziet er goed voor hem uit, zeker wanneer hij stopt met roken, zeg ik hem tussen het geeuwen door. Dit belooft hij plechtig.
Edwin vraagt of ik wat foto's wil maken met zijn iPhone. Als een echte fotograaf ga ik aan het werk, maar door het zonlicht op het scherm zie ik geen moer, dus is het op hoop van zegen. Edwin ziet dat de foto's niet gelukt zijn want m'n vinger staat op alle foto's. Ben ook niet zo goed in die dingen. Dus opnieuw, wanneer ik wat diepte in de foto probeer te brengen door een palmblad op de voorgrond mee te nemen, gaat hij tegen me zeuren als een echtgenoot waar ik al 25 jaar mee getrouwd ben, wat ik hem ook vertel. Ha ha, lacht hij, met jou houdt echt niemand het uit en al helemaal geen 25 jaar, is zijn gevatte antwoord. Gelukkig kan ik tegen plagen en beaam zijn conclusie.
Eenmaal terug in luxor gaan we naar een privé zwembad, een heerlijke afsluiting van een dag vol rust en stilte.

Saturday, 16 March 2013

Tempel van Dush - Westelijke Woestijn




Ibrahim onze gids die net als Caroline dol is op de woestijn, nam op haar verzoek ons mee naar de tempel van Dush diep in de woestijn, dit was ooit het gebied van een Romeins garnizoen. De energie in deze tempel is schoon, zeer krachtig en prachtig. De woestijnwind tilde het zand op nam het mee en erodeerde en reinigde ons.
We hadden een prachtige lange meditatie in de tempel waar we ongestoord konden zitten en liggen omdat er geen andere toeristen zijn. Na onze meditatie vertelde Ibrahim enthousiast over de geschiedenis van deze tempel, die gewijd is Osris, Isis en hun zoon Horus. Dat verklaarde achteraf de innerlijke drang van Caroline deze tempel te bezoeken en er langere tijd te zijn. Zij heeft een sterke verbinding met de Triade Osiris, Isis en Horus.

De Romeinen omarmden en aanvaarden deze drie oude Egyptische Goden, want Jezus was net als Osiris herboren, Isis, net zoals Maria, moest haar kind Horus beschermen en verbergen voor Seth, die hem wilde doden, Osiris beloofde de Romeinen iets dat geen enkele andere Romeinse God hen had aangeboden, namelijk een leven na de dood, de wedergeboorte, in het land van Aleysia, wanneer zij zouden slagen in een goed en waardevol leven te leiden zodat zij de ultieme test namelijk het wegen van hun hart in de hal van Osiris waar het oordeel geveld zou worden glansrijk konden doorstaan.

De Dush tempel werd gebouwd door Domitianus tussen 81 en 96 na Chr. Trajon heeft ook gebouwd aan het complex in 117 na Chr. en Hadrianus heeft ook nog een steentje bijgedragen aan deze tempel. Men gaat ervan uit dat de binnenste kamer van de tempel deels muren had die waren bedekl met goud. De tempel bestaat uit verschillende gebieden, waaronder twee hoven, een kleine hypothyle hal met slechts vier zuilen en een heiligdom. Je vindt er vele inscripties tot aan de Romeinse keizers Hadrianus en Trajon. De ingang of poort werd ook gebruikt door 19-eeuwse reizigers, die hun eigen namen toevoegden aan de gateway, zou tegenwoordig zeggen de graffiti dateert al van heel lang terug!

Tal van voorwerpen zijn opgegraven in en rond deze tempel inclusief aardewerk, munten, ostraca en sieraden. Een van het meest interessante deze vondsten zijn brieven, kwitanties, garnizoenlijsten en facturen.

In 1989, tijdens een opgraving van de tempel, ontdekten Franse archeologen een schitterende collectie kunstvoorwerpen, die nu bekend staat als de 'Dush Treasure' en te bezichtigen is in het Egyptisch museum te Cairo.

Zij vonden als eerste een linnen-verguld beeldje van Isis, een klein bronzen beeldje van Horus verkleedt als Romeinse legionair, en een bronzen beeldje van Osiris dat verpakt was. In de buurt van de opgravingen werd een grote losse deksel van een aardewerkpot gevonden, die was verborgen achter metselwerk. Hier bleek een schat te liggen van prachtige gouden sieraden en religieuze ex-votos objecten. Deze kostbare items waren kennelijk bijeengebracht voor de veiligheid en verborgen gehouden in de pot tijdens de vierde-vijfde eeuw na Christus. Deze religieuze schat was van de hoogste kwaliteit vakmanschap en bevatte een gouden kroon waarin de beeltenis van de Romeinse god Serapis afgebeeld stond maar ook armbanden en hangers van goud en halfedelstenen.

Deze tempel ligt ongeveer 300 km ten westen van Luxor en ongeveer 90 km ten zuiden van Kharga. De overblijfselen van de eens zo bloeiende stad Kysis zijn verspreid over de heuvels rond de vesting. De tempel ligt samen met de bijbehorende begraafplaatsen aan de noordelijke en westelijke zijden. De Romeinse begraafplaats heeft graven en een onversierde christelijke kerk. Waarschijnlijk werd de stad verlaten toen de waterputten opgedroogd waren, enige tijd na de vierde eeuw na Chr.

Thursday, 31 January 2013

4e en 5e . .chakra en een vreemde ontmoeting

Dendera tempel, gewijd aan de godin Hathor staat op het programma voor vandaag. Na het avontuur van gisteren met het ontbreken van licht en water heb ik mijn kleding reeds van te voren uitgezocht. Het wordt een combinatie van roze, groen en een blouse waar deze kleuren inclusief lichtblauw in terugkomen. Om mijn nek hang ik een prachtige groene agaat. De weg die ons naar Dendera voert herken ik niet, het lijkt op de weg die mij ooit naar het dorp gorgia bracht, waarvan "men" niet wist dat ik midden in de nacht ging. Blijkbaar neemt onze chauffeur nu een nadere route dan degene die ik ken. Voordat we bij de tempel aankomen zijn er al een paar mensen die de energie van de tempel al voelen. Een dame is in tranen en een van de mannelijke deelnemers voelt enorm zijn hart bewegen. Het is er toch nog redelijk druk met vooral Egyptenaren. Buiten de tempel doen we eerst een meditatie in het zonnetje en wanneer we klaar zijn gaan we de de tempel in. De rechterkant had ik al gezien nadat het gerestaureerd was en nu is ook de linkerkant gedaan.
Het is overweldigend, zo mooi. Er komt een politieman naar me toe en zegt me mee te willen nemen naar de isistempel. Goed plan, het is een klein tempeltje en ik heb isis daar al een paar keer eerder kunnen waarnemen tijdens eerdere reizen. Eenmaal aangekomen bij het tempeltje zegt hij dat we 5 minuten hebben, nu begint dus het onderhandelen, want dat is natuurlijk te kort. Uiteindelijk krijgen we alle ruimte en er gebeurt van alles in die ruimte.
De energie en de aanwezigheid van Isis is goed voel en merkbaar, voor ons allemaal en dat is heel leuk. Hoe lang we er uiteindelijk blijven weet ik niet maar op een gegeven moment is het voor ons allemaal klaar. We besluiten te gaan lunchen. Het restaurant blijkt te zijn opgedoekt door de crisis, lunchboxes had ik niet geregeld. Wat nu?
Dit is het lege overdekte terras, wat voorheen vol stond met tafeltjes en stoelen. Uit het niets komt er enthousiast een man op me aflopen en roept. doktora Welcome back. Hij snapt al snel dat we iets willen eten en werkelijk binnen 10 minuten zitten wij aan een geïmproviseerde tafel en hebben wij een uitgebreide lunch, die voortreffelijk smaakt.
Isis was dus nog volop aanwezig met haar magie. Terug naar de tempel, het is inmiddels stil. Dwalend door de vertrekken, beland ik in andere tijden en even ben ik alle tijd en ruimte weer kwijt. Een aantal van de groep gaat de crypte en een deel gaat naar het dak. We lopen op ons gemak de smalle trap op. Er komt een groep naar beneden met aan kop een Egyptenaar. Wij wachten in een smalle hoek in het tempeltrappenhuis. De Egyptenaar stopt kijkt mij aan en roept uit "Caroline " ik moet ongetwijfeld verdwaasd hebben gekeken want er is geen enkele blik van herkenning van mijn kant. Tot 3 keer toe roept hij mijn naam en kijkt mij aan met een blik alsof hij uit de modder omhoog kruipt. Het lijkt alsof het eeuwen duurt eer bij mij het muntje valt en ik zeg vragend zijn naam? Onderzoekend kijk ik of ik het bij het rechte eind heb, dat blijkt het geval. What happend to you? you are changed, zeg ik hem. Hij lacht naar me en nog steeds is het alsof ik hem totaal niet herken. Hij pakt mijn arm beet en zegt" when are you coming back to Abydos? Zijn ooit sprankelende energie is weg, de energie nu heeft een lage trilling. Terwijl ik hem omarm voel ik buiten de lage trilling helemaal niets. Mijn tarotdaglegging valt ineens op zijn plek. Hij wil op me wachten en met me praten. Ik wimpel het af, want ik ben hier met het 4e en 5e chakra in de weer. We nemen afscheid en ik ben nog steeds zo verbaasd dat ik hem niet herkende, want ik ben dagelijks met deze man opgetrokken en dat voor een periode van maanden. Misty heeft later die middag eenzelfde ervaring, ook zijn herkende hem niet en zij vertelt me later, dat wanneer je eigen trilling verhoogt en die van de ander niet, je zelfs je eigen familie straal voorbij kunt lopen omdat je hen dan niet meer herkent. Het was voor mij in elk geval een bijzondere ervaring. Zoals Misty al zei, " doors are closing"

Chanelled poem by Misty Fehus at Dendera temple.

Come follow me to a world divine to a place of healing to the heart sublime. Where love and laugther gently fly free where the heart is open to the deepest "me".
Come follow me to a world of bliss where time is lost and love uplifts where shadows dance upon the ancient times and the teams forgotten to make you blind.
Come follow me to the inner sight were your heart files free with gratefull flight where the darkness flees in the presence of heart, where the soul gets joy upon great delight.
Come follow me to the land of truth where nothing is seen yet all revealed where your eyes are mirrored in the deepest you, where your light files free.
Come follow me to you.

Wednesday, 19 September 2012

Weegschaal & Isis, Godin van vervulling

Mensen vallen onder het dierenriemteken Weeschaal wanneer zij geboren zijn zo rond 22 september en 21 oktober. De Weegschaal is het 2e luchtteken en een hoofdteken. De heerser van dit teken is de planeet venus. Een zuiver Weegschaal type is vaak heel knap om te zien. In de omgang zijn ze charmant, erg sociaal en zeker innemend te noemen. Het kunnen enorme verleiders zijn, dit geldt voor zowel mannen als vrouwen. Over het algemeen ervaren mensen de Weegschaal als een hartelijk, vriendelijk en meegaand persoon. Zij zijn vrolijk, optimistisch en hebben een evenwichtig karakter. Venus is de heerser van de Weegschaal en kan niet goed met conflicten omgaan en de Weegschaal zelf houdt liefst alles in evenwicht, dat kan hem of haar ook laf maken. Dus ruzies en conflicten, zeker wanneer die er heftig aan toegaan, ontloopt de Weegschaal het liefst. De Weegschaal is een uitstekende vredestichter en bemiddelaar. Dit kan wel eens de indruk geven dat zij geen mening hebben (die hebben ze wel) en dat ze makkelijk over te halen zijn. Emoties is een ander lastig ding voor de Weegschaal. Omdat het een lucht teken is houdt de Weegschaal zich eigenlijk niet bezig met gevoelens. Maar zij hebben wel een goed onderscheidingsvermogen en ze kunnen abstract denken. Zij zijn goed in het bedenken van strategieën, waardoor poblemen effectief worden opgelost. Wanneer er sprake is van een relatie, dan kunnen de gevoelens nogal eens gaan opspelen. De Weegschaal is het teken van de dierenriem dat zich goed voelt in een relatie en minder geschikt is om in zijn of haar eentje te leven. De behoefte aan een relatie kan dan zo sterk zijn, dat zij zeer zoekende zijn in het vinden en verkrijgen van een relatie. Zij zijn ook in staat zichzelf weg te cijferen wanneer ze een relatie hebben. De Weegschaal staat ook bekend om zijn artistieke gaven, de talenten kunnen liggen op het gebied van de beeldende kunst. Maar als dit niet het geval is, dan hebben zij vaak wel een goed oog voor schoonheid en kunst. Als een Weegschaal niet in balans is, dan zijn het mensen die bijvoorbeeld geen mening hebben, of ze kunnen geen beslissingen nemen en blijven maar twijfelen. Waar een Weegschaal heel goed in kan zijn of worden is om conflicten op te lossen en te bemiddelen tussen verschillende partijen. Dus een baan bij de diplomatieke dienst is bij uistek geschikt voor een Weegschaal die in balans is. De Weegschaal heeft het talent om ruzies en geschillen op een vredelievende manier op te lossen.
Isis de Godin van de vervulling wordt geassocieerd met het teken Weegschaal. Zij is de Godin die met Magische Spreuken, die alle duivelse dingen verdrijft. Zij ligt tegenover haar broer/echtgenoot Osiris (Ram) en dus is hier sprake van de herfst equinox. De zon en haar sterkte en kracht begint nu te veranderen door de stand van de aarde. Dit is tradioneel het moment voor de inleidende reis voor spirituele introspectie en beschouwing van de hellige mysteries. Isis vervult de rol van moeder die geboorte geeft op zowel het aardse bestaan als tijdens het proces van spirituele vernieuwing. In vele temmpels vind je geboorte huizen die gewijd zijn aan deze Godin. Als Godin van de Magie, gebruikt zij haar krachten door de heilige spreuken van Thoth raan te roepen, wat er toe leidde dat Osiris weer in de wereld van de levenden kwam. Zij kreeg Horus door een ander metaforisch spiritueel proces doordat haar dode echtgenoot levenskracht kreeg. Zij was getransformeerd in een vogel en zij sloeg met haar vleugels. Zij is de enige die de geheime naam van Ra weet, hetgeen inhoudt dat zij beschikt over het geheim van het creatieve vuur. Dit aspect van haar gaf haar de legendarische naam van de grote tovernares, afgebeeld als de zwarte Isis, de beschermster van de mysteries. Isis wordt meestal afgebeeld met een troon op haar hoofd (Auset betekent troon), maar je vindt ook afbeeldingen van haar met een gehoornde zonneschijf, de kroon van Het-Her, want in de Grieks Romeinse tijd werden die twee afbeeldingen samengevoegd. Zij werden beiden gezien als het harmoniserende principe van de planeet Venus. Het-Her stond voor de fysieke sfeer en Isis voor de spirituele wereld van vervulling (weegschaal). De tempel die aan Isis is gewijd is de prachtige Philae tempel. Dit heiligdom was haar toevluchtsoord en een plek waar zij kon rusten. Dit is een van mijn favoriete tempels in het zuiden van egypte. De Philae tempel staat regelmatig op het programma van de reizen van Triade Travel.
Philae Tempel te Aswan.

Friday, 20 July 2012

Leeuw en de God Horus

Geborenen tussen 21 juli en 21 augustus vallen onder het teken Leeuw. De Leeuw is het 2e vuurteken van de dierenriem en wordt gerekend tot het vaste teken. De heerser van de Leeuw is de Zon. Kenmerken van de Leeuw zijn onder meer zijn moed en het feit dat hij bekend staat geen vrees te kennen. De Leeuw is een geboren leider en dus is hij de baas. Je vindt onder de Leeuwen nogal wat ondernemers of directeuren dan wel leidinggevenden. Doordat de Leeuw nogal hoge eisen aan zichzelf stelt past dit goed bij hem. Overigens stelt hij niet alleen hoge eisen aan zichzelf, maar ook aan anderen. Warme, hartelijke persoonlijkheden zijn het de Leeuwen, goede gastvrouwen en heren, waarbij ze hun gasten met alle égards onthalen. De Leeuw heeft humor en weet anderen te vermaken. Ze zijn hulvaardig en eigenlijk altijd bereid anderen te helpen. Alleen het allerbeste is goed genoeg voor de Leeuw en dat brengt mij bij hun pronk en praalzucht. Doordat de Leeuw niet van middelmatigheid houdt en hij zich zelf centraal stelt moet dan ook iedereen het horen en weten, welke dure en vooral ook prachtige spullen hij heeft. Menige Leeuw is gek op merken. Zij hebben een flinke neiging tot spilzucht of ze hebben last van grootheidswaanzin, ze zijn ook arrogant en voornamelijk verliefd op zichzelf. Maar de mooie kant van de Leeuw is zijn groot hart. Want als een Leeuw geeft, dan geeft hij alles. Maar dan wel weer vaak ter meedere en eigen glorie. De Leeuw is het kind van de zon. Stralend, charismatisch en majestueus. Hij is ook de geboren leider over het dierenrijk, de koning gewoon. Kenmerkend van de Leeuw is dat waar hij ook opduikt de ruimte gauw gevuld is met zijn natuurlijke majestueuze manier van zijn. Zijn enorm zelfbewustzijn kan hem tot een echt lichtend figuur maken. Helaas zie ik dit laatste zelden bij de Leeuw. Wees echter zeer zorgvuldig met kritiek naar de Leeuw, want hij heeft uitermate lange tenen, hij reageert snel beledigd. Want o wee o wee hiermee wordt zijn waarde aangetast, althans zo ervaart de Leeuw dat veelal. De mogelijkheid om kritiek te accepteren en het vermogen om zelf na te denken behoren niet bepaald tot de sterke kanten van dit dierenriemteken.
De Leeuw heeft aanleg voor het gespeelde waardoor je onder dit teken van de Dierenriem veel acteurs en regisseurs tegenkomt. Ze hebben een talent voor drama en weten dingen zo neer te zetten als ware het een scène in een film, waarbij last but not least alle schijnwerpers uiteraard op hen gericht staan. Geef de Leeuw de nodige aandacht en hij zal je op handen dragen en uitvoerig verwennen. De Leeuw nodigt zijn geliefden uit in het beste van het beste restaurant of rijdt met in het maanlicht naar een meer, wel in een luxe dure bolide natuurlijk. Zijn verleidingen zijn helder en zouden op het filmdoek zeker niet misstaan. Emotioneel en materieel is hij erg gul. Het liefst wil de Leeuw dat zijn geliefden nooit ergens gebrek aan hebben. Dus met een beetje mazzel schopt de Leeuw het ver in zijn leven en zal hij zijn geliefdes een koninklijk huis bieden. Ze zijn dol op grote feesten waar hij natuurlijk in het middelpunt van de belangstelling staat. Steek hem nooit de loef af of wat nog erger is, wanneer hij vindt dat hij niet genoeg aandacht krijgt. Het wordt helemaal een drama als zijn partner met een andere man flirt. Dit zal de Leeuw niet gauw vergeten en vergeven. Leeuwen zijn temperamentvolle, vurige en bijzondere genieters, die het hofmaken graag met kreeft, kaviaar, ganzelever en champagne aanvangt. Als het maar luxe en duur is. Ze zijn graag trots op hun geliefdes en het pronken met hun partner is hen niet vreemd. De vrouwelijke variant is de diva onder de sterrenbeelden. Als ze een ruimte binnenkomt straalt ze haar aantrekkelijkheid uit, maar ze verlangt ook een hoop. Wat een dagelijkse noodzakelijke behoefte is, is namelijk de eeuwige zucht en hang naar bewondering, het is voor haar meer dan noodzakelijk dat men haar adoreert en zij heeft veel luxe nodig, vooral mooie kleding en waardevolle sieraden. Voor haar is de prins op het witte paard iemand met behalve een goed gevulde bankrekening ook iemand die veel begrip kan tonen en zich op de achtergrond weet te houden. Want zoals hierboven al vermeld de Leeuw wil altijd in het middelpunt van de belangstelling staan staan. Ze heeft en een groot hart maar weet als geen ander hoe je iemand moet verleiden. De Leeuw heeft humor en met zijn talent voor het vertellen is hij een aanwinst op ieder feestje.
De Bark van Horus, een replica in de tempel van Horus te Edfu. Deze tempel staat op het programma van een van de reizen van Triade Travel. Horus wordt in de tempels en tombes afgebeeld als de zoon van Osiris en Isis. Hij is verwekt door het magische werk van zijn moeder terwijl zijn vader dood was. Hij werd in de moerassen van de Nijldelta geboren om zo uit de handen te blijven van zijn aartsvijand Seth. Seth heeft ervoor gezorgd dat Osiris door een list vermoord kon worden. Zodat Seth plaats kon nemen op de troon. De spirituele traditie van Egypte stelde dat de beschaving werd ingehuldigd door de Heru Shemsu, de volgelingen van Horus en afstammelingen van de Goden die op aarde heersten in de eerste nevelen van de oudheid. In het oude Rijk was de Farao de representant van Horus, dit ging in direct nadat hij de troon had bestegen. Hij was de incarnatie van Horus en de mediator tussen de Goden en de mensen op aarde. Horus kent verschillende aspekten van persoonlijke kracht verkregen door zijn goddelijke afkomst. Deze aspekten zijn terug te vinden in de symbolische gang van de Zon. De opkomende zon is "het kind". De heer van de 2 horizons staat symbool voor de Zon op zijn hoogste punt, namelijk midden op de dag en de Oudere, namelijk wanneer de zon ondergaat. In de oudheid waren er ook nog 3 planeten aan deze fases gelieeerd, namelijk Horus als wreker op zijn vader is de planeet Mars (God van de Oorlog), Jupiter staat voor de Oudere en de Zon staat symbool voor de jonge Horus. Het zijn metaforen voor de spirituele aspiratie en het bereiken van het kongingschap zoals aangegeven in de cycly van het sterrenbeeld Leeuw. De Goden worden geassocieerd met de ingewijde, die Bewust is. Dit Bewust Zijn is manifesteert zich dan op verschillende niveaus.
Er is geen tempel in Egypte die de magnifieke krachten weet over te brengen van dit Huis van Goden als de de Horus tempel in Edfu.

Saturday, 6 February 2010

De Dush Tempel in de Westelijke Woestijn – Gewijd aan de Goden Isis & Osiris Horus, haar binnen muren waren bedekt met goud.



Triade Travel gaat deze prachtige tempel weer bezoeken tijdens de komende trip naar Egypte op 24/12/2011. 15 daagse Wellness, Culturele & Spirituele reis (tot 7/1/2012)

Onze gids Ibrahim nam ons mee naar de tempel van Dush diep in de woestijn, wat ooit het gebied was geweest van een Romeins garnizoen. De energie in de tempel was prachtig, de wind in de woestijn liet het het zand eroderen en wij werden zowel buiten als in de tempel gereinigd. We hadden een prachtige meditatie in de tempel. Ibrahim vertelde ons over de historie van de tempel toen we klaar waren.

De tempel is gewijd aan Osris, Isis en hun zoon Horus. De Romeinen, omarmden en aanvaarden deze drie oude Egyptische goden Osiris omdat hij net als Jezus werd herboren en Isis net als Maria, moest haar kind Horus verbergen en beschermen tegen de god Seth, die hem zou doden.

Osiris beloofde de Romeinen iets dat geen enkele Romeinse God hun gaf, namelijk een leven na de dood. Deze wedergeboorte kon alleen plaatsvinden, in het land van Aleysia, als ze het oordeel konden doorstaan en als bleek dat ze een waardevol leven hadden geleid.

De tempel werd gebouwd door Domitianus tussen 81 en 96 na Christus. Trajon (117 na Christus) en Hadrianus hebben bijgedragen aan deze tempel. Men gelooft dat de innerlijke ruimte van de tempel muren had die deels waren bedekt met goud. De tempel bestaat uit verschillende gebieden, waaronder twee rechtbanken, een kleine hypostyle hal met slechts vier Zuilen en een heiligdom. In de tempel vind je vele inscripties die verwijzen naar de Romeinse keizers Hadrianus en Trajon. De poort werd ook gebruikt door 19-eeuwse reizigers, die hun eigen namen toevoegden bij de ingang.

Talloze voorwerpen zijn opgegraven in en rond het tempel gebied met inbegrip van aardewerk, munten, scherven en sieraden. Overigens als je nu in het gebied loopt dan zie je overal nog aardewerk scherven. Een van de meest interessante vondsten zijn brieven, kwitanties, garnizoen lijsten en facturen.

In 1989 tijdens een opgraving van een Franse groep archeologen, werd er een prachtige collectie van artefacten ontdekt, beter bekend de 'Dush Treasure', die nu in Caïro in het Egyptisch Museum te vinden is.

Zij ontdekten een in linnen verpakt verguld beeldje van Isis, een kleine bronzen figuur van Horus die gekleed was als een Romeinse soldaat, en een bronzen figuur van Osiris. Er werd ook nog een grote aardewerk pot gevonden die was verborgen in metselwerk. Dit om te voorkomen dat het gestolen zou worden. Men vond op die geheime plek een schat aan prachtige gouden sieraden, religieuze en ex-votos objecten. Deze waardevolle items hebben zij kennelijk bij elkaar verzameld en voor de veiligheid verborgen in de pot tijdens de 4de-5de eeuw na Chr. De religieuze schat was van de hoogste kwaliteit en blonk uit van vakmanschap. Hieronder bevond zich een gouden kroon met de beeltenis van de Romeinse god Serapis evenals armbanden en hangers van goud en half-edelstenen.

Deze tempel ligt ongeveer 300 km ten westen van Luxor en ongeveer 90 km ten zuiden van Kharga. De overblijfselen van de eens bloeiende stad Kysis zijn verspreid over de heuvels rond het fort en de tempel, samen met de bijbehorende begraafplaatsen die op de noordelijke en westelijke zijden liggen. De Romeinse begraafplaats heeft onversierde graven en hier vind je een christelijke kerk. Vermoedelijk werd de stad enige tijd na de 4e eeuw na Chr. verlaten omdat de putten opgedroogd raakten.

www.caroline-dekker.nl
english website http://www.freewebs.com/spiritualegypt

Sunday, 27 December 2009

The Temple of Dush in the Western Desert - Dedicated to Osiris Isis & Horus, its inner walls were covered in Gold.



Our Guide Ibrahim took us to the temple of Dush deep in the sahara desert, that was once the area of a Roman garrison. The Energy within the temple was wonderful, the desert winds lifted the sand eroding and cleansing us. We had a wonderful meditation within the temple and then Ibrahim expalined the history to us.

The temple is dedicated to Osris Isis and their son Horus. The Romans, embraced and accepted these three ancient Egyptian Gods, because Osiris like Jesus was reborn, Isis like mary, had to protect and hide her child horus from Set who would kill him, Osiris promised the Romans something that no Roman God offered them, life after death, rebirth, to the lands of Aleysia, if they passed his judjment, and proved they had led a worthwhile life.




The temple was build by Domitian between 81 and 96 AD. Trajon also added to it in 117 AD and Hadrian also added to the temple. It is believed that the inner room of the temple walls were partly believed to have been coverd in gold. The temple comprises several areas including two courts, a small hypothyle hall with only four coloms and a sanctuary. Full of inscriptions tot the Roman emperors Hadrian and Trajon. The gateway was also used by 19 century travellers, who added their own names to the gateway.

Numerous artifacts have been unearthed in and around the temple area including pottery, coins, ostraca and jewelry. Among the most interessing of these finds have been letters, receipts, garrison lists and bills.

In 1989 during a French excavation of the temple, archaeologists discovered a magnificent collection of artefacts, now known as the ‘Dush Treasure’ which is now in the Cairo Egyptian Museum.

They first uncovered a linen-wrapped gilded statuette of Isis, a small bronze figure of Horus dressed as a Roman legionary, and a bronze figure of Osiris. Nearby, a large loose-lidded pottery jar which had been concealed by masonry, was found to contain a hoard of magnificent gold religious jewellery and ex-votos objects. These precious items had obviously been gathered together for safety and hidden in the jar during the 4th to 5th centuries AD. The religious treasure was of the highest quality craftsmanship and included a golden crown depicting the Roman god Serapis as well as bracelets and pendants of gold and semi-precious stones.

This temple is about 300 km west of Luxor and about 90 km south of Kharga.The remains of the once-thriving town of Kysis are scattered over the hillside around the fortress,and temple together with its associated cemeteries on the northern and western sides. The Roman cemetery,has undecorated tombs,a Christian church was also here, the town was probably abandoned when its wells dried up, some time after the fourth century AD.

http://www.youtube.com/watch?v=Ld7FTvwpEcU

Friday, 4 December 2009

Hymn to Isis at Philae temple



On my Angels & Goddess trip we will spend the day on the Island of Philae to experience the Goddess Isis, Philae island is considered to be where Isis found the heart of her husband Osiris when his body parts had been scattered across Egypt by the evil doings of his jelous brother Seth. It is said that Isis buried osiris on the neighbouring island known as Bigeh where every tenth day (ten days is one week according to the ancient Egyptian calendar) a procession carrying the statue Isis - the Great Lady of Philae - travelled by boat over to Bigeh to make offerings by her husband´s tomb.

In the Birth House (mamsi) of the temple of Isis, rites were held at every new king´s ascendancy to the throne of Egypt, to manifest and secure his Divine birth.

I feel that here at Philae the Goddess Isis travel's across time to meet us as her temple walls and mamsi are covered in beautiful hymns to praise her, this is one of her hymns translated:

The King of Upper and Lower Egypt,
Usikare-meramum, adores his mother Isis, the Lady of the Sky:
May she come in his house to join his Image,
Her luminosity flood their faces,
As (the luminosity of ) Ra when he shows himself in the morning.

The female Horus, loved by the Great Horus,
Horus’s Mother, created by Atum,
Great Royal Bride, joined to ra,
Who protects her brother Osiris.

Who possesses the Two Lands,
Sovereign of Gods and of Goddesses;
Who attacks the powerful,
More powerful than the powerful, stronger than the strong ones;
Who overwhelms millions cutting off (their) heads,
Great in the Massacre against her Enemy.

Lady of the flame who assaults the rebels,
Who kills Apophis in an instant,
Ra’s Uraeus, the Spiral on his head,
Who gives orders in the Kings’ of Upper and Lower Egypt boat.

Oh Isis, the Great, Mother of God, Lady of Philae,
Horus’s Mother, Ra’s daughter, very loved by his heart,
Lady of his aspects in the Sacred tent,
Adored in (his) sanctuaries;

Make long the years for Ra’s son, Master of the Crowns, Tolomeo,
Steady as the Falcon on Serkh,
May he gloriously appear as King of Upper and Lower Egypt on Horus’s throne,
Eternally, as Ra..

see my website for more information on my spiritual journeys to Egypt
http://www.freewebs.com/spiritualegypt/

Saturday, 7 November 2009

Egypt has Angels too! Every evening I thank them for this day



When we think of Egypt we think of Gods, but the world over has the gift and guidance of angelic realm, in ancient Egypt when Isis manifests herself into the form of an angel she has feathered wings to enfold her worshipers in unity, In the underworld she is a protector and is often shown with her sister with their wings out stretched to help give flight into the afterlife. To her people she symbolizes motherhood, nurturance sovereignty and stability, everything that we would expect from a guardian and angel guide. In some traditions Isis is considered a Seraph

The Angel Duma is a guardian Angel who offers special protection and guardianship of Egypt, he is also known as the prince of Egypt. Duma is the sixth son of Ishamel and is mentioned in Genesis (25:14) and Chronicles(1:30), Duma is associated with fallen angels, and accusing angels, but offers total allegiance and defence to his charges. It was Duma who killed the first born Egyptians in Moses time, he was a fallen angel, who was also in charge of punishing sinners.

Duma is also the name given to the guardian of the 14th gate, through which the goddess Ishtar passed on her journey to the underworld in Babylonian mythology. In ancient Egypt Ishtar is known as Astarte and is represented with cow horns like the goddess Hathor, King Solomon built a Temple to Her as Astoreth, near Jerusalem.

My 'Angels trip to Egypt' commences on 6th December 2009, during this trip I have created special angel mediations and we will experience our angel guides, and the ancient egyptian goddesses of protection, the sisters of Isis, throughout the temples, our journey begins from Luxor then to the temple of Isis at philae and Aswan with a wonderful journeys end at Abu simbel. If you would like to join me on this occasion or another please contact me, caroline dekker on neteroe@hotmail.com
or visit my website http://www.freewebs.com/spiritualegypt

Meditation - I not only meditate in the evening, I also meditate in the morning by inviting the spirits and thank them for this day...I also invite the Lords and Goddesses of Ancient Egypt of the 4 elements Air, earth, water and Fire.......and ask them for protection, guidance and help, and I ask my personal guides and the spirits, every evening I thank them for this day. www.caroline-dekker.nl

Tuesday, 20 October 2009

Dendera Temple an experience with the Goddess Isis




Driving towards dendera with my group I began to feel my chakras awaken to the enegies of Denedera temple that honor's the Goddess Hathor. Like the Goddess Isis, Hathor represents, and triggers creational, feminine energies. we spend the whole day in the Dendera temple, where we enjoyed good company meditation and actually experienced the temple and experienced wonderful things instead of just whizzing through it like most group tours,

We were lucky It was very quite, there were hardly any tourist.....We had a long meditation at the back of the temple in a special place where the high priestess normally sits.....and in this room it was full of Angels, the lady who was with me felt them.....I saw them lovely bright and shiny figures.....they were protecting me.......and giving both of us energy.........Really felt taken care of at that time. When we finished we went outside and a guardian came to us and asked if we would like to visit Isis Chapel, normally this part of the temple has been closed. They let us in and we had another meditation, All of a Sudden of Huge Female figure appeared in the middle of the tempel. Her energy was very strong but also soft and she "spoke"to me.......and i understand that i need to be in touch with other people by heart and she can use my body to do healing work through me (as i do not do anything, just being there). One of the guests felt that i worked with her.....but it was not me. They all experienced a very powerfull but also soft energy.

My next trip to Egypt starts on 9th December in Luxor, and after that I do the western Desert from the 20th December if you would like to no more please contact me, Caroline Dekker by email : neteroe@hotmail.com I speak english dutch and german
or see my website http://www.freewebs.com/spiritualegypt
www.caroline-dekker.com.nl

Friday, 3 April 2009

Egypt knows your soul





Egypt knows your soul,
You just need to 'remember' what you instinctively felt once before,
Travel with me on a Spiritual journey of self discovery,
Empowerment & healing to the mystical land of ancient Egypt

As a spiritual person I walk quietly through the Ancient temples of Egypt where I relax and meditate within the precincts of the sacred temples & tombs. It is here that I come alive with the powerful energies, the temple walls echo memories and energies that inspire my soul and consciousness and I would like to walk with you and pass my inspiration and gifts of well being on to you
As a spiritual guide & therapist I help people address their problems on a journey of self discovery and healing in the mystical & Ancient Land of Egypt. Our Journey involves Spiritual Cleansing which is a type of healing. A spiritual cleansing is not a medical treatment nor is it intended to take the place of oneI am a bachelor with a degree in social work and I live and work in the Netherlands where I am a practitioner of Speyer therapy which leads to a fast resolution of emotional conflicts within a person resolving various inner conflicts within of stress, depression, burn out, & sexual related problems. I am Connected to the Dutch Association of Psychologists, psychotherapists, and Agogen (NVPA) For more information of therapy treatment or enquiries to make an appointment please email me
I am here to help you break the cycle of constant re-occurring problems offering you a new start with a clear mind and focus for you own wellbeing. I offer treatment in the Netherlands or on my spiritual journeys within Egypt helping to cleanse heal and repair damage to the soul in this magical land of history and ancient healing. If you wish to enhance your life and make a positive commitment to yourself and the future then you need to come to terms with the past. Many times in our lives we are confronted with issues that we may wish had been dealt with or we avoided dealing with from the past, events happen that release a chain reaction once more - it has one purpose and one purpose only - to highlight an area of our life that needs healing.

If you are reading this you have an opportunity to deal with these issues, I am here to help you achieve this. You will realize that everything happens at the right time at the right place for the right reason, and it serves us. Every event in our life is a lesson to help us to learn and develop if we ignore the lesson, it will repeat until we learn it - but next time the lesson will be harder and harder and more painful, so accept the assistance to enhance the power within you and release yourself because as we solve our own past issues we will unleash the positive energy within us and find the strength creativity and healing to move forward for a better healthier happier future.

A spiritual Journey to Egypt offers meditation relaxation and a connection to the healing energies in the sacred temples of Egypt, my spiritual journeys are a therapeutic holiday of sound healing in the temples with a Tibetan bowl, massage, speyertherapy connection with the healing powers of the angels and the gods and goddesses of protection from Ancient Egypt. Our journey is ultimately a healing experience to positively enhance your life. Please contact me if you are interested in joining me or would simply understand to know more about these journeys to Egypt
I make several spiritual therapeutic journeys to Egypt and presently offer the following trips:
The GODDESS & ANGELS SPIRITUAL TOUR: from € 1.195 – please click onto spiritual tour page for more details of this wonderful trip from Luxor to Abu Simbel visiting several temples for us to soak in the energies of the ancient Egyptian goddesses of Protection.
The Bedouin Spa Adventure in the WESTERN DESERT- for more information about this trip please click onto the western desert page. This is a fantastic experience of a lifetime to assist HEALING & RELAXATION, Using the NATURAL RESOURCES and lush nature of the DAKHLA OASIS in the WESTERN DESERT of Egypt. Life in the oasis is wonderfully restoring in its simplicity, the emptiness of the desert with its wonderful views landscapes clear our mind body and soul. This western desert Spa Adventure offer is in conjunction with Iris Mejer who is also an experienced tour guide of ancient Egypt. Iris has had an endless fascination with the ancient temples and the energies of Egypt; she has visited and researched a number of them, even in remote locations. Iris is an experienced Reiki & Karuna Reiki Master.
Please feel free to contact me if you would like to know more - Thank you - Caroline Dekker
triadetravel@gmail.com