Total Pageviews

Saturday 20 April 2013

Vallei der koningen en een disco zwembad

Sportief gaan WE doen vandaag, op de fiets naar de vallei der koningen. Voordat het zover is moeten we eerst fietsen zien te scoren. Ooit ben ik samen met Lorraine op de fiets in juli naar de vallei gegaan. Dat was een zware tocht, slechte knieĆ«n, dito fiets en een straffe warme wind tegen. Op sommige plekken hebben we gelopen omdat we bijna niet meer vooruit kwamen. Het bleek een vals plat te zijn, maar daar kwamen we op de terugweg pas achter. Dat gaat me niet meer gebeuren, dus het zal een goede fiets moeten zijn, anders wordt het taxiwerk. Het wordt een mountainbike en dat gaat prima. Na 50 minuten fietsen zijn we er. Volkomen doornat stap ik van mijn fiets af en wordt belaagd door kamikaze vliegjes, die vermoedelijk op mijn lichaamsvocht afkomen en lelijk bijten en ondanks dat ik dol op dieren ben, hebben weinigen dit keer het overleefd. Fikse bulten zijn het gevolg. Eerst worden we langs de stalletjes met de verkopers gedirigeerd om later wanneer we de vallei weer verlaten, hetzelfde gezeur, geplak en trekken weer te mogen gaan meemaken. Ze hebben het zwaar op dit moment de Egyptenaren en hierdoor zijn ze helemaal vasthoudend. Edwin gaat, buiten de 3 graven die je op het toegangskaartje mag bezoeken,  naar het graf van tutanchamon en ik ga naar het graf van Ramses 5 en 6. Dit laatste graf is een plaatje met een schitterend bewaard gebleven plafond. Edwin was in de gelukkige omstandigheid om een foto te kunnen maken van de mummie van tutanchamon. Dit keer ga ik buiten m'n favoriete graven nog een voor mij nieuw graf bezoeken, te weten Seti 2. Ook dit is een mooi graf en ik krijg het aanbod om foto's te maken, maar dat moet dan wel snel, stiekem en niemand mag het weten. Tuurlijk meneer de guardian, ik speel het spelletje wel mee hoor. Ik heb u nooit gezien of ontmoet. Het levert me een paar fraaie plaatjes op. Moe maar voldaan verlaten we de vallei en racen nu terug op onze bikes zonder dat we dan ook maar een keer onze pedalen hoeven te gebruiken.
In het hotel galmt buiten de Engelse zwembaddisco ons tegemoet. Er zitten een aantal Engelsen in het hotel, die de hele dag bij het zwembad liggen. Zij hebben hun eigen muziek meegenomen en met de volume knop op vooral vol is het voor hen de ultieme vakantie. Op het ligbed heb ik prachtig uitzicht op witte getatoeƫerde Engelse lijven. Een dame met valse wimpers is aan het zwemmen, het is net Katrien Duck. Morgen zal ik brood meenemen, kan ik de eendjes in het zwembad voeren.

No comments:

Post a Comment