Total Pageviews

Tuesday 22 January 2013

Medinet Habu, bescherming en oude bekenden

Onze wegen, die van Misty en van mij,
hebben zich op een wonderbaarlijke wijze gekruist. Sinds een aantal jaren onderhouden wij per mail of sms contact en sinds 2011 is er een shift geweest en kwamen onze paden weer samen in luxor. Zij is een bekend medium uit Canada en leeft daar, waar haar spirits willen dat ze is. Al haar bezittingen passen in 1,5 rugzak. Persoonlijk moet ik er niet aan denken, maar ik bewonder haar manier van leven. Totaal niet gehecht aan materie en net als wij soms nog worstelend met egostukken, staat zij vol vertrouwen op wat haar spirits haar vertellen in het leven.
Haar tijd hier zit erop, dat werd haar duidelijk toen ze onverwachts in december in Abydos belandde. Haar terugkeer naar Abydos voor het einde van 2012 had ik haar al lange tijd geleden voorspeld. Overigens had ik zelf niet meer gedacht dit jaar nog in Egypte te komen, maar blijkbaar is het toch de bedoeling en zo zitten we hier samen in Luxor. Haar gechannelde boodschappen heeft zij verwerkt in een boekje, wat ze me een tijd geleden opstuurde. Zij wilde heel graag naar de Philae tempel in Aswan, want een van haar boodschappen ging overmdie tempel. Omdat het zuiden van Egypte haar onbekend is vroeg ze mij of ik mee wilde naar Aswan. Een dergelijke trip zat eigenlijk niet in mijn programma. Dus na wat afstemming met mijn gidsen en onderzoek binnen mijzelf zou het voor mij een toeristisch uitje gaan worden, met een leuke gelegenheid om de hekkenspringer uit Abu Simbel weer eens even te ontmoeten. Hij is weer dolenthousiast wanneer ik hem van mijn plannen vertel.
Wat mijn gidsen me lieten zien is dat we eerst naar de medinet habu mochten gaan.
Misty was zo enthousiast over de trip naar Aswan en de Philae tempel, want daar was ze nog nooit geweest dat zei ze" we need to go first to Aswan" ik liet het maar even zo. Het hotel waar mijn goede vriendin uit Holland zit, bracht mij dit keer een aangename verrassing. Hazel, een Engelse dame die hier woont, liep ik tegen het lijf en kort daarna Amani uit België. Haar herkende ik in eerste instantie niet omdat haar lange krullende haren nu eens niet verstopt waren onder een hoofddoek. Time flies when you are having fun, en ineens zei Misty, you are right Caroline, we need to go first to the medinet habu temple. Later hebben we nog een heel gesprek over ons ego, onze wil etc en zoals zij het zo mooi zegt "don't get trapped into the illusion" tja, niets menselijks is ons vreemd. Zo gingen wij gedrieën op een holletje naar de tempel. Problemen ondervonden wij bij het ticketoffice in verband met het ontbreken van wisselgeld. Dus eer wij de kaartjes hadden en het wisselgeld geregeld, was er alweer een half uur voorbij. Aangekomen in de tempel is er de oase van rust. De kleuren van de tempel zijn prachtig omdat we laat zijn en het zonlicht dan een prachtig schouwspel aan kleuren laat zien. De guardians heetten ons hartelijk welkom en we mogen zonder een enkel probleem naar een ruimte aan het eind van de tempel ons ding doen. Al pratend over hoe mooi deze tempel is stonden we in de courtyard en ineens hoor ik. " Habibi, what a nice surprise" . Die stem klinkt bekend, denk ik nog, en kijk in het allervriendelijkste gezicht van Salah. Hij is hier aan het werk, dus veel tijd om te kletsen is er niet om nog voor sluitingstijd op ons gemak onze dingen te doen. Uit het zicht zijn we en het is er heerlijk rustig. Ieder zoekt zijn plek en voor mijn vriendin duurde het even, want voor zij zich geïnstalleerd had, op een steen ( lees alternatief meditatiekussen) waren wij al reeds met onze mediatie begonnen en donderde ze met een " klap" op de grond.
Her herstel gaat snel want door de stilte en de energie in ruimte, ( de andere 2 zitten buiten) ben ik alweer snel ver weg. Bloedheet krijg ik het, het is alsof er van onderen en van boven iets wordt aangekoppeld op mijn lijf en ik voel het water uit mijn lijf overal stromen. Dan verschijnt er een enorme engel voor me, Kamael is zijn naam. Wouw.......wat een energie, hij is de engel die met draken vecht. Hij staat voor kracht, niet bang zijn en heeft het getal 5. Ineens realiseer ik mij dat ik deze engel ook in het vliegtuig had gezien. Dan voel ik dat de stroom van energie afneemt en wanneer het helemaal stopt, sta ik op, pak mijn dekentje, probeer het voorzichtig uit te kloppen en sta in een wolk van fijn stof. Zowel Misty als mijn vriendin hebben elk diepe ervaringen, we delen ze later wanneer we op een soort van stenen bankje in de tempel zitten.
Ineens schiet me de theebladeren lezing van Misty me weer te binnen, waar zij een Miss Piggy zag die zo ' n ding droeg waar allemaal kogels in zitten en ze had een samoeraizwaard in haar handend en die Miss Piggy was ik. Moet blijkbaar toch nodig wat aan mijn lijn gaan doen. Ook daar zag ze de engel en een mummie die me beschermden. We gaan het zien.
Wanneer we later aan de Nijl zitten,
komt Hassaan ons gezelschap houden en ik ben blij hem weer te zien. We praten over de komende demonstratie die voor 25 januari gepland staat. Egypte is er vol van, het leeft onder de hele bevolking. De lucht is vol met een energie die ik niet helemaal kan thuisbrengen, hij voelt beladen en geladen aan. Omdat het vandaag ook nog de geboortedag is van hun profeet Mohammed hebben wij weer dag en nacht water, dat dan weer wel. Door de moslimbroeders is het ook weer toegestaan om koopwaar aan te bieden, voor deze dag, met allerlei goedkoop uitziende plastic bruidspoppen, allerlei zoetigheden met als hoogtepunt een soort van suikerbeesten in de kleur fuchsia. Je tanden en kiezen vallen er al spontaan van uit wanneer je alleen maar naar de kleur kijkt. We zijn laat en inmiddels is het al aardig afgekoeld en dus gaan we naar huis. Eenmaal thuis, zie ik een enorme hagedis in mijn slaapkamer zitten, Misty begint te gillen en ik schiet in de lach. Zolang die niet in mijn bed zit, vind ik het allemaal prima. Tarek heeft me een steentje meegegeven wat ik gebruik om te mediteren. Het is een heftig klein steentje en bezit een enorme kracht. Ik probeer een paar posities uit en mijn hele energiesysteem wordt in beweging gezet. Dan hoor ik een harde gil en ben meteen uit mijn meditatie. Wat is er aan de hand? Vraag ik mijn kamergenoot. There is a big beatle in my bed and that 's a sign for protection. De engel schiet me meteen te binnen. Alle lichten doet zij aan, want zij is als de dood voor insecten. Ik word er niet warm of koud van en hervat ik mijn mediatie met het steentje. Even later wanneer ik weer ben weggezakt hoor ik weer een harde gil, ergens werd een schot gelost. Op wat blaffende honden en een balkende ezel na (elke keer wanneer er eentje dat doet zegt mijn vriendin, daar wordt er weer eentje opgepompt) keert de rust terug, draai ik mij om en val in een diepe slaap.

No comments:

Post a Comment