Total Pageviews

Sunday 1 December 2013

Spirits in huis

Al heel lang weet ik dat de plek waar ik nu ben vol zit met spirits. Het is ook een plek waar de afspiegeling van de maatschappij heel zichtbaar is. Dat maakt het leven leuk en nooit saai. Spirits zie ik in mijn huis, maar ook in de tuin, het is een komen en gaan. Het delen van dergelijke ervaringen is wel iets wat ik mis, niet iedereen kan ze zien. Het is trouwens ook een plek waar afzondering uitstekend ervaren kan worden.

Op dit moment kan ik dergelijke zaken delen met Misty en dat is wel heel prettig. Gisteravond toen ik terug kwam van een Hindoestaans feest en mijn oren nog aan het bijkomen waren van de harde muziek, zag ik al van alles voorbijschuiven toen ik uit de auto stapte.

Mijn kat kwam mij enthousiast begroeten en ik kwam tot rust in deze oase van stilte. Nadat we samen een gezamenlijke meditatie deden zag ik de kamer vol met spirits. Misty kijkt me aan en zegt voor mij ineens "out of the blue" . Wist jij dat er hier heel veel spirits zitten. Ik schiet in de lach en zeg, ja, ik weet het, maar ik vind het fijn dat ook jij ze ziet. Het is een onderwerp dat ik maar met weinig mensen kan delen.


In een van de kamers staat een strijkplank en ze ziet een kat op de strijkplank zitten, het blijkt mijn overleden kat te zijn. Haar verschijning voel ik regelmatig en ik hoor haar nogal eens lopen. Maar dat is niet het enige, want opeens raakt mijn huidige kat volledig in de stress, ze kijkt naar de strijkplank en laat aan haar lichaamstaal zien dat ze op oorlogspad gaat. Want zoals het deze gereïncarneerde tempelkat betaamt, duldt zij geen enkele andere kat in haar territorium ( zelfs geen overleden kat) en in plaats van een klein katje (ze is niet zo groot) gedraagt ze zich alsof ze een leeuw is.

Sechmet in optima forma.





No comments:

Post a Comment