Total Pageviews

Wednesday 27 June 2012

Paul Jacobs, Internationaal bekend staan medium

Geheel onverwachts ben ik vorige week vrijdag in Mariahoeve beland op een paranormale avond. In eerste instantie wist ik helemaal niet wie er kwam of wat er ging gebeuren. In mijn enthousiasme had ik ja gezegd en ben open naar de avond gegaan. Wat bleek? Het ging om een demonstratie van Paul Jacobs, het internationaal bekend staand medium uit Engeland. Hij staat aan het hoofd van het Arthur FIndlay college zo had ik begrepen.
Aangekomen bij het plaatselijke buurtcentrum was het redelijk stil en rustig. Eenmaal binnen kwam ik in een gezellige ruimte die lila met paars was geschilderd en waar een mooie bos bloemen op tafel stond. Langzaam druppelden de bezoekers binnen en tegen 8 uur was de zaal bijna volledig gevuld. Eerlijk gezegd viel mij de opkomst wel een beetje tegen. Paul werd geïntroduceerd en met een warm applaus werd hij welkom geheten. De avond begon met muziek en Paul begon zich af te stemmen. De overledenen lieten zich graag zien en van zich horen. Met mijn neus zat ik er boven op en kon goed zien hoe hij veranderde. Zijn gezichtsuitdrukking en zijn uitstraling een andere glans kregen wanneer hij begon te werken en dat was mooi om te zien. Paul kon dus ook direkt met mensen aan het werk en de booddschappen die hij doorgeeft worden liefdevol gebracht. De avond verliep niet helemaal soepel. Mensen herkenden niet wat hij zei, ik denk ook deels dat dit komt omdat niet iedereen de Engelse taal machtig bleek te zijn en omdat het geheugen van de mensen uit de zaal niet naar behoren werkte. Paul zei "i do trust the spirits, but i don't trust your memories". Ik sluit dit laatste ook niet uit. Maar het zorgde er wel voor dat de boodschappen die gebracht werden niet herkend werden, het soms stokte en de avond dus niet helemaal vlekkeloos verliep. In een aantal gevallen was er een lieftallige dame aanwezig die zorgde voor de broodnodige vertaling voor de mensen die boodschappen doorkregen (wat ze uistekend deed). Een dame kreeg prachtige boodschappen van haar overleden partner. Dat was mooi en ontroerend om te zien en te horen. Aan het eind van de avond gaf Paul samen met John Johson een demonstratie. John is een Schot en nu kan ik gelukkig inmiddels de Engelse dialecten en zelfs het Schots redelijk goed verstaan, maar ik kan mij zo voorstellen dat het aan de rest van de zaal voorbij is gegaan. Maar deze man raakte in een "flow" en de woorden rolden er in een enorm rap tempo uit, zodat ook ik me echt goed moest focussen om het te volgen en te verstaan. Het was een bijzondere avond om mee te maken, maar om heel eerlijk te zijn, ik was niet echt onder de indruk. Maar misschien had Paul Jacobs niet helemaal zijn avond.

No comments:

Post a Comment