Total Pageviews

Tuesday 4 December 2012

Toeval? de buizerd en de merel, Coincidence? the Hawk and the blackbird.

In dit leven is niets toeval, althans voor mij niet. We gaan steeds meer richting 21 december 2012, waarbij we een tijdperk gaan afsluiten en zoals mijn vriendin afgelopen weekend zei "dan is het 3 dagen donker, want dat wordt zo voorspeld". Ik schoot in de lach en zei " ik verwacht het niet, maar ik laat mij graag verrassen". Het hele weekend voel ik "iets", het is voor mij lastig om te omschrijven wat ik dan precies voel, maar ik weet inmiddels uit ervaring dat er een en ander in de lucht hangt en meestal zijn dit geen leuke dingen. Wat bleek in de afgelopen 2 dagen, een grensrechter bij het voetballen doodgeschopt (ik geloof mijn ogen en oren niet, de wereld is gek geworden, denk ik dan), enorme puinhoop op de A 20 vanwege een behoorlijk ongeval met dodelijke afloop en wat een feestelijk moment voor Carré moest gaan worden eindigde in een nachtmerrie met het overlijden van acteur Jeroen WIllems. Maar mijn voorgevoel was nog niet helemaal weg. Vanochtend zit ik geconcentreerd te werken aan mijn eindwerkstuk voor de familieopstellingen training. Opgeschrikt, door een gekrakeel voor mijn deur, ik sta ik op vanachter mijn bureau en kijk.
Een buizerd is geland met een merel in zijn klauwen en het was het gekrijs van de merel wat me zo uit mijn concentratie haalde. Mijn maag krimpt ineen, als ik dat beestje in doodsangst in de klauwen van de buizerd zie. Mijn eerste impuls is om de deur open te gooien zodat hij zijn prooi loslaat, maar ja, bedenk ik mij dan nog op tijd, het is wel voedsel voor de buizerd. Het is een akelig gezicht, maar dat vind ik altijd, zelfs bij prachtige natuurfilms wend ik vaak mijn blik af wanneer er een slachtpartij plaatsvindt. De buizerd kijkt mij met een doordringende blik aan en schat in wat ik wel of niet achter dat glas zal gaan doen. De merel ligt met zijn bek open amechtig naar adem te snakken en hij is in doodangst door de greep van de machtige klauwen van de buizerd. De buizerd begint met een fantatisme de merel als een kip kaal te plukken terwijl de merel nog steeds leeft. Zodra hij weer wat veren heeft uitgespuugd werpt de buizerd een blik in mijn richting, waant zich veilig en gaat direkt weer door met kaalplukken.
Nog nooit heb ik zo van dichtbij een buizerd mogen aanschouwen met een prooi, helaas voor de merel, maar ik was wel in de gelukkige omstandigheid er veel foto's van te kunnen maken. Eten en gegeten worden, survival of the fittest, tja dat is de natuur. Nadat de buizerd flink heeft geplukt en er een wirwar aan veertjes voor mijn deur ligt, werpt hij nog een laatste blik naar me, draait zich om en vliegt weg met in zijn klauwen de merel.
Ik mag toch altijd maar weer hopen dat wij mensen wat beschaafder zijn, na een fiks aantal eeuwen evolutie. Ik duik weer achter mijn pc en terwijl ik weer zit te werken aan het eindwerkstuk gaat mijn telefoon. Een aardige stem vertelt mij dat zij mijn blog had gelezen over Abydos en zo zei zij "ik zal maar met de deur in huis vallen". Ik ben direkt op mijn hoede, want alle banden met Abydos heb ik verbroken vanwege alle duisternis, zwarte magie en andere narigheid die ik daar gezien en ervaren heb. Sinds een aantal jaren verneem ik niets meer over Abydos. Maar zo vervolgt zij in het gesprek "Kan het zijn dat mensen daar bezeten raken"? Direkt schoot mijn lieve Canadese vriendin en spirituele zuster te binnen. Zij gaf mij een tarot reading in december 2011 in Luxor en één van de dingen die ze me toen vertelde was het volgende. "Caroline, this year (2012) you will hear a lot about Abydos and it is coming to you in a way you won't expect". Ik val van mijn stoel, dit is inderdaad nummer zoveel die me dit jaar benadert met narigheid uit dat dorp. We hebben een lang gesprek en ook zij had dezelfde ervaringen. Ze bedankte me voor het gesprek en ook voor de bevestiging die ze van mij kreeg over de dingen die ze daar gezien had. Voor mij was het eveneens fijn omdat wat ik toen zag, niet iedereen ziet of te zien krijgt. Hierdoor heb ik mij lange tijd een eenling gevoeld. Maar ook zij had gezien wat ik indertijd "helder" had waargenomen. Voor haar was dit alleen maar heel beangstigend. Voor mij niet, want wat ik toen zag was voor mij het sein om onmiddellijk uit Abydos te vertrekken. Eten of gegeten worden, het werd me ineens duidelijk waarom de buizerd uitgerekend voor mijn deur landde.
The Osirion, the doorstep to the underworld. Coincidence doesn’t exist according to my believe. Increasingly we are heading to December the 21st. An era which will mean an closure. As my good friend said a few days ago "it is going to be three days darkness, because that has been predicted." I laughed at this extraordinary news and said to her, "I do not expect it, but surprise me". The whole weekend I felt and sensed "something", it is difficult for me to describe what exactly I do feel. As a matter of fact I do know now from experience of the past that there is something in the air and usually it means trouble. Well what happened during the last two days, a football linesman has been kicked to death (I did not believe my eyes, when i saw the news, the world has gone crazy), furthermore there was a huge mess on the A 20 due to the result of all kind of big accidents and what should be a great and nice time for Carré (our national theatre) ended in a nightmare with the death of a famous actor Jeroen Willems during the rehearsals. But my hunch was still there. This morning I was really focused to work as there has to be a final project for my course in family related soul/energy work. All of a sudden there was a fray at my front door, I stood up from behind my desk and I looked outside my window. A buzzard has landed just at my doorstep with a blackbird in its claws and it was the cry of the blackbird what pulled me out of my concentration. My stomach cringes when i look at this little creature in agony tighly held by the clutches of the buzzard. My first impulse was to open the door so he would let go of his prey. But in the same time i think, this little feathered animal is also food for the buzzard. It's a horrible sight, even in beautiful films about nature i do often look to the other way when a massacre occurs. The buzzard looks at me with a penetrating gaze and estimates what I will do or not do behind my window. The blackbird has his mouth wide open, it looks as he is gasping for air and is in agony by the grip of the powerful claws of the buzzard. The buzzard starts plucking the blackbird as it was already a bald chicken. Until that moment the blackbird is still alive. The buzzard busy plucking and spitting out the feathers he gives me a glance, imagine himself safe and starts plucking again. I had never been so close to a buzzard holding and killing his prey. Unfortunately for the blackbird, the whole scene could be photographed. Eat or to be eaten, survival of the fittest, well that's life. The buzzard left a jumble of feathers on my doorstep and it became quite. The bird gave me one last look and all of a sudden he took off with the blackbird in his claws. Hopefully, we as human beings are more civilized. The whole scene made me feel a bit dazzled and when i started working again there was a miraculous telephone call within 5 minutes after the massacre. A really nice voice is telling me she has been reading my blog about Abydos. And as she continues, she tells me "I will be straight with you" This makes me really wary as i cut all ties a couple of years ago due to all the darkness, black magic and other nasty things I had seen and experienced during the time i lived there. She continues and ask me "Could it be possible that people are becoming hellbent"? I was shocked, as this reminds me about my dearest Canadian friend, spiritual sister and teacher. She did me a tarot reading in December 2011. We spent quite some time together in Luxor and one of the things she told me was this. "Caroline, this year (2012) you will hear a lot about Abydos and it comes to you in a way you would never expect ." I was stunned, this indeed again is another person approaching me year with trouble coming from that village. We had a long conversation and she had the same experience as i did almost 5 years ago. She thanked me for the confirmation which she apparently desperately needed. For me it was good as well, as what I saw then, not everyone see or can see. Unable to share it with other people it felt like a loner. But she had seen too what I previously "saw as a clairvoyant". To her this was just very frightening. To me it was just THE SIGNAL to leave Abydos immediately. Eaten or being been eaten, all of a sudden it became clear to me why that buzzard landed on my doorstep.

No comments:

Post a Comment