Total Pageviews

Friday 22 February 2013

Life is Beautiful

Gisteren maar eens besloten om een vrije dag te houden. Al vroeg sta ik buiten in de snijdende noordoosten wind om het onkruid tussen de tegels te vandaan trekken en ik verlang naar de zomer, maar bedenk mij dat het voorjaar ook goed is. Mijn  mobiel haalt mij uit mijn gemijmer en verlangen. Via via kom ik in contact met Jozine Voskamp, die naar achteraf blijkt, nog haar haar in de krulspelden te hebben zitten en in nog niet helemaal in de make up gezet was, een stress ochtend heeft en mij gehaast belt. Binnen 5 minuten is de zaak tussen ons geregeld, want wat bleek: voor het programma Life is Beautiful van RTL 4, bleken 2 collega's op het allerlaatste moment te hebben afgezegd. 's Avonds zijn er in de strandclub Zwoel  demonstraties en presentatie van diverse produkten. Al snel bleek dat we elkaar konden vinden, want ik zit niet direkt in de beauty branche maar allebei hebben wij iets met natuurlijke produkten en voeding. Grappig hoe paden elkaar zo kunnen kruisen. Want zo vertelde ik haar, "wanneer het in de bovenkamer niet op orde is, heeft dat zo zijn uitwerking op het lichaam en is dit bijna altijd zichbaar" en dat is het moment dat ik in beeld kom. Mooi van buiten en dus ook mooi van binnen, dat is mijn motto en andersom natuurlijk.
Met slechts één telefoonnummer en een straatnaam haast ik mij om al mijn spullen bij elkaar te zoeken en pakken, massagetafel ingepakt, handdoeken, folders en vistekaartjes, op weg naar Hoek van Holland. Ik ben blij dat het nog licht is en vind de Strandclub Zwoel al heel snel en als klap op de vuurpijl kan ik nog net de zon in de zee zien zakken. De wind is snijdend en het geluid van de golven klinkt als muziek in mijn oren. Snel naar binnen, de zaak oogt ruim, fris, modern en toch warm.


 
Voel mij als een kat in een vreemd pakhuis, ken er niemand en weet ook niet wie Jozine is. Een paar dames staan bij elkaar te kletsen, ik loop op hen af en stel mij voor. Ze zien er stuk voor stuk patent uit, gekleed in het zwart, mooie kapsels en dito make-up. Zelf ben ik in het off white gekleed en val qua kleur een beetje uit de toon, ben blij dat ik van de week naar de kapper ben geweest en dat ik voor de verandering wat make-up heb opgedaan. Ondanks de Leco look van een van de dames (daar bedoel ik het kapsel mee, is niet mijn smaak) zijn de vrouwen prachtig om te zien. De sfeer is open en de dames aller hartelijkst. Gezamenlijk zetten we alles klaar en het wachten is op Jozine en de crew van RTL 4.
 
 
Het publiek stroomt binnen en het is behoorlijk druk, waarbij de temperatuur hier binnen aardig oploopt. Nee,  koud is het niet in Zwoel, dus een goede temperatuur om te werken. Ik zie mensen met camera's en een geluidsman binnen lopen en dan komt Jozine binnen. Ze loopt op mij af, straalt mij toe, maakt ook echt contact (altijd weer leuk om te ervaren en te zien) en geeft mij een stevige hand en zegt heel blij te zijn dat ik er ben. Voel mij warm onthaald door haar.  Mooie vrouw, mooie energie en vooral ook open. Ze is wat gestrest en dat kan ik mij ook wel voorstellen, haar woorden van welkom en introductie van deze avond voor de camera doet ze leuk en professioneel. 

Na een ander verkooppraatje van een van de deelnemers, waarbij de nadruk vooral toch ligt op wat je eet, omdat je voeding zich laat weerspiegelen in je huid ( what's new, denk ik dan), gaat het los. Onder het genot van een hapje (oergondisch eten, het kookboek herken ik, want dat staat in mijn keukenkast) en een drankje komen er drommen dames informeren wat ik doe. Energetische behandelingen geef ik, waarbij er vooral ook aandacht is voor gedrags- en , gedachtenpatronen en hoe ga je om met emoties. Want ik kan wel blokkades weghalen of zorgen dat ze minder worden, maar zonder inzicht volgt er geen verandering. Dus is het altijd een combinatie van en praten en energetisch werk. Maar ook vele van de reizen met Triade Travel  werken helend of dragen bij aan het oplossen van allerlei blokkades, zoals bijvoorbeeld de helende chakra reis, balancing male and female energies, of de reis die je weer in contact brengt met de stilte in jezelf.

 
Mensen zijn oprecht geïnteresseerd en ik heb het enorm druk, ze staan in de rij voor een korte behandeling. Leuk om te doen en vooral ook leuk om te ervaren hoe verschillend de informatie is, die ik doorkrijg, De muziek die gedraaid wordt maakt het mij heel makkelijk om naar andere oorden af te reizen, mijn gidsen draaien overuren. Aan het eind van de avond sta ik nog wat na te kletsen met 2 jonge dames en ik kan mij er nog steeds over verbazen hoe weinig bewustzijn er op voeding is bij de mensen. Maar bij hen is het zachtjes aan doorgedrongen dat voeding wel heel bepalend is en zoals ze zelf zeiden. "Ik wist niet beter, het is iets wat iedereen doet en waar ik niet over nagedacht had" Beter laat dan nooit, denk ik. Ter afsluiting biedt een alleraardigste collega aan om onder een speciale lamp te gaan liggen. Eerst masseert ze mijn gezicht met een speciale creme, ik geef mij er aan over, het voelt zo heerlijk en ook de lamp werkt uitermate ontspannend. Deze lamp helpt tegen veroudering. Dat is dan toch maar weer mooi meegenomen. Mijn avond kan niet meer stuk, het is leuk, ontspannen, lekker en daarnaast heb ik vele leuke vrouwen mogen ontmoeten. Life is inderdaad Beautiful mede dankzij Nancy!

No comments:

Post a Comment