Total Pageviews

Tuesday 21 January 2014

Facebook en mijn vele vrienden

 
Door onze hightech snufjes zijn we met alle delen van de wereld, zelfs tot in de verste uithoeken met elkaar verbonden. Het internet met alle mogelijkheden heeft veel goeds gebracht. Zo worden we  overspoeld met allerlei nuttig binnenlands en buitenlands nieuws maar ook met veel zinloze informatie. Zo zit ik ook op facebook, tja zal de lezer misschien denken, jij ook al. Tuurlijk, ik kan toch niet achter blijven. Alleen gebruik ik facebook voornamelijk zakelijk en je zult weinig tot niets privés over me vinden. Zo zag ik laatst een foto van een bijna hemelende oude mevrouw gepost op facebook. De bijna opstijgende dame hing vol met slangen, toeters en andere ziekenhuisbellen en haar ogen stonden "leeg". Schokkend vond ik het, zowel het beeld als het feit dat zoiets dergelijks gepost wordt. Ik leg het hierbij maar alvast vast, tegen de tijd dat ik ga peigeren, geen foto's van mij op het internet, alstublieft!


3 facebookaccounts zijn er zowaar in mijn bezit. Oh, hoor ik de lezer al denken, hoe dat zo? Dat is bij mij heel simpel. dat ging dus gewoon verkeerd, want ik ben toch een soort van digibeet en abusievelijk zijn het er 3 geworden en omdat ik indertijd de knop niet kon vinden om ze te deleten, zijn ze maar gebleven. Zo heb ik bij deze diverse accounts ook "vrienden". Gaat natuurlijk helemaal nergens over, want het moeten er bij elkaar zo een paar honderd zijn. En uit onderzoek is inmiddels wel gebleken (intuïtief wist ik dat allang) dat ons brein slechts een sociaal netwerk van ongeveer 250 mensen kan behappen (persoonlijk moet ik daar echt niet aan denken). Want zo luidde de conclusie van het onderzoek: Zijn het er meer dan dat aantal dan wordt het een warboel in je hoofd!

Een verzoek om vrienden te worden, wordt door mij zelden geweigerd. Alleen als er oneerbare voorstellen worden gedaan, helaas zitten er nog steeds mannen tussen die "vriendschap" en seks met elkaar verwarren.

Zij worden dan ook zonder pardon als "vriend" verwijderd.

Toch pleurde ik van de week bijna weer van mijn stoel,  om het maar eens in onvervalst Rotterdams te zeggen. Want men ging er voor gemak maar vanuit dat een bepaalde vriend, ook echt een vriend van mij was en men zag van verder contact met mij af. Blijkbaar een van de bijwerkingen van het hebben van facebook vrienden. Misschien toch een bijsluiter aanvragen bij facebook. Nu ben ik zelf nogal van het communiceren, dus ik check dit soort dingen altijd even. Maar goed niet iedereen doet dit.

Ben een heel gezegend mens, want ik heb zowaar mooie vriendschappen met paar goede vriendinnen en een paar vrienden. Meestal hebben mensen doorgaans maximaal 5 echte vrienden en de meesten onder ons hebben er slechts 2 of 3.


Met andere woorden, de meeste "facebook vrienden" ken ik helemaal niet, heb ze zelfs nog nooit ontmoet. Er zitten ook bedrijven, mediums, healers en andere  (kleine) zelfstandigen tussen en of ze goed zijn? wat hun intentie is? ga vooral op je eigen intuïte en gevoel af en oordeel zelf. Mocht je echt willen weten of ik in real life ook vrienden met iemand ben.....Vraag het me.

Want als vrouw van de vorige eeuw, gaat mijn voorkeur toch nog steeds heel ouderwets uit naar het hebben van "echt contact" en dat is voor mij niet een vriendschap via facebook.


 

 

 

No comments:

Post a Comment