Total Pageviews

Sunday 27 May 2012

Impressie workshop 26 mei: "Ruimte voor Verandering & Terugkomen bij jezelf"

De laatste dag van de 3 daagse workshop Innerlijke Voorjaarsschoonmaak gehouden in Hoeve Leeuwenstein. Samen met Petra Portheine hebben wij met veel plezier de hand gelegd aan de oefeningen en opdrachten, voor de 3e en laatste dag, voor het maken van vooral de innerlijke reizen van de deelnemers. In de voortuin van de Hoeve stond voor de zoon des huizes het "zwembad" al klaar. Beetje jaloers was ik daar wel op want voor ons geen water en spetterpartijen deze dag, mijn innerlijk kind protesteerde, want ik ben dol op water, maar de plicht roept en dus aan het werk.

Ervaren, voelen en zelf bepalen waar je grenzen liggen. De ruimte voor verandering creëer je uiteindelijk zelf. De oefeningen waar we mee aan het werk zijn gegaan, liet een ieder voelen en ervaren hoe het nu met je grenzen gesteld is, maar ook hoe goed je bij jezelf kunt blijven. De vertaalslag naar het dagelijks leven was naar aanleiding van mijn vragen snel gemaakt.

Vandaag was er ook weer goed voor onze innerlijke mens gezorgd. Miranda had een overheerlijke mexicaanse lunch gemaakt. Als uitgehongerde dieren vielen we op de trog aan. Hier op de foto was was pas het begin van de heerlijkheden, dit was nog niet alles er kwam nog meer.

Aan het bijkomen? in de schaduw, was het aangenaam vertoeven..

's Middags zijn we met onze toekomst aan de gang gegaan. In feite komt het erop neer dat je nu neerzet wat je in de toekomst wilt bereiken. Een speelse en leuke opdracht, maar ondanks dat het een onschuldig lijkende oefening leek, toch confronterend.

Ook deze dag, plezier in de oefening en met elkaar.

Serieus aan het werk.


Op deze mooie en vooral ook stralende dag liep de temperatuur toch wel wat op de plek waar we aan het werk waren. Ondanks het koude water met citroenen en verse munt, was het lastig verkoelen.
In de andere ruimte was het wat minder warm en daar hebben we de schatkaarten opgehangen en besproken. Tot, wij werden verrast door Dick met waterijsjes!! Dank je Dick, je timing was perfect!


Jacqueline had aangeboden voor deze laatste dag wensballonnen mee te nemen. Zelf had ik er nog nooit van gehoord en de uitleg kwam niet echt binnen. En ondanks dat ik er niets van snapte zei ik enthousiast ja. Petra die altijd zeer vaardig is in het opzoeken van dingen op het internet, stuurde mij de afgelopen week al snel een linkje waar ik kon zien wat het was en hoe het werkte.
Goed Plan Jacqueline, ook al wist ik vorige week van toeten nog blazen, dit had je prima ingeschat. Dus aan het eind van de middag hup met z'n allen naar buiten. Alleen toen bleek dat het nogal waaide en best wel stevig.....
We konden om de ballon aan te steken één de weiden gebruiken (daar is ruimte zat), maar toen we in de richting van de open ruimte wandelden, stond er toch wel erg veel wind. Daarbij gin de wind ook nog richting paarden en pony's. Ik zag het doemscenario al aan mijn geestesoog voorbijtrekken. Een soort kleine luchtballon, die als een vuurbal richting die dieren gaat..........met paniek als gevolg.
Het leek ons maar beter de ballon aan te steken en op te laten met die dieren in de omgeving. Jammer was het wel, dus hebben we in dit geval een alternatieve ballon opgelaten!

Iedereen was zo enthousiast geworden na die 2 dagen intensief samenwerken dat de groep deze 3e dag wilde afsluiten met een gezamenlijk drankje en eventueel een etentje. Dat hebben we dus ook gedaan. We zijn naar Dordrecht gereden en hebben buiten op het terras ons de verkwikkende en verkoelende drankjes en een heerlijke maaltijd laten smaken. Een welkome afsluiting van deze Innerlijke Voorjaarsschoonmaak Workshop.

Warm was het nog steeds!

Mijn dank gaat uit naar alle deelnemers, voor jullie inzet, respect hebbend voor de ander, de openheid, de humor maar vooral ook de manier waarop jullie aan jezelf werkten, waardoor deze 3 totaal verschillende dagen een succes konden worden.
Miranda bedankt voor de zeer smakelijke oergondische lunches en Dick voor de hand en spandiensten en de heerlijke ijsjes op de zo warme laatste dag. Speciale dank aan de 2 kanjers van viervoeters, de pony's Fred en Fiera, die een welkome bijdrage leverden voor de voeldag van vorige week.

And Last but not least, gaat mijn dank uit naar mijn collega Petra Portheine met haar inspirerende, enthousiaste, verrijkende bijdrage tijdens deze 3 daagse workshop.
27 mei 2012
Caroline Dekker

No comments:

Post a Comment