Total Pageviews

Saturday 5 May 2012

Stier & de Godin Het-Her

 Geboren 21 april t/m 21 mei

Diegene die onder het vaste teken Stier vallen, zijn geboren rond 21 april t/m ongeveer 21 mei. Afhankelijk van je geboortejaar gaat de zon zo rond 21 april in Stier lopen. De heerser van de Stier is de planeet Venus en de maan staat in verhoging in dit teken. Dat betekent dat de werking van de maan hier heel goed tot haar recht komt, een vruchtbare maan dus.
Stieren vallen net als de Maagden en Steenbokken onder de aardetekens. Dat is meestal bij een echte Stier dan ook goed te merken. Een Stier is nuchter, praktisch, geaard en houdt van de aardse dingen, zoals bijvooorbeeld lekker eten en drinken. Ik noem ze de Bourgondiërs onder de dierenriemtekens. Zij zijn trouw, houden van het vertrouwde en bekende (dat vind ik persoonlijk nog wel eens lastig omdat ik wel van verandering houd) ze zijn geduldig (en daar kan ik weer veel van leren). Ze kunnen goed samenwerken met anderen, hoewel de Stier stronteigenwijs kan zijn! Hoewel daar kijkt de Stier zelf toch vaak heel anders tegen aan en ze zullen het dan ook niet snel met me eens zijn. Ze hebben iets vastbeslotens en volhardends in hun karakter. Hun wereld is tastbaar en aards, dat maakt het voor een Stier soms heel lastig als zij  met de andere ongeziene werelden in aanraking komen. Stieren hebben een gelijkmatig karakter en dat kan ze in de ogen van anderen wat saai maken. Ze zijn eigenlijk altijd goedgeumeurd. Uitdagingen is niet iets waar ze snel  warm voor zullen lopen.
De Stier kan een harde werker zijn, maar mijn ervaring is dat ze soms wel wat opstart problemen kunnen hebben. Maar gaan ze eenmaal, dan zijn ze ook niet te stuiten en blijven doorgaan waar anderen allang afhaken. Ze kunnen ook heel lui zijn. Het komt bij Stieren nog wel eens voor dat ze wat overgewicht hebben.
De Stier is sensueel en liefhebbend, een ander kantje van hun karakter is, dat ze wat bezitterig kunnen zijn. Ze gaan voor een langdurige relatie, dus over het algemeen binden ze zich niet aan de eerste de beste. Emotionele verwondingen en schokken kost bij hen behoorlijk wat tijd om te verwerken. Overhaast handelen zoals we bij de Ram zagen, kom je bij een echte Stier niet tegen. Ook houdt de Stier er niet van ergens toe gedwongen te worden. Hoewel de Stier zelf wel heel goed in staat is de ander dat gevoel te geven, want als de Stier eenmaal iets in zijn of haar kop heeft dan moet je van goede huize komen om de Stier op andere gedachten te brengen. Hij of zij kan dan zeker drammen! Voor mij zijn het amusante types, per slot van rekening heb ik Stier op het 7e huis staan. In de astrologie is dit een bekende term. Dat houdt in dat ik aangetrokken word door mensen met hun zon in Stier of met een fikse Stier invloed, dat kan op het gebied van levenspartners of compagnons zijn. In de geboortehoroscoop vind je in het 7e huis je eventuele levenspartner terug.
 De Godin Het-Her of Hathor genaamd.


Het-Her betekent Huis van Horus, dit refereert aan haar rol als ontvangster van Horus' kracht, het Zonne principe. In de oude teksten wordt in de hemel haar gebied aangeduid met de naam Qebhu. Het-Her  werd in de late periode vereerd als verzorgster, de voedster van de overledenen en de nieuw geborenen. Wanneer de overledene door de Duat (schaduwwereld) reist voorziet deze godin hem of haar van spirituele voeding waardoor er geen honger of dorst wordt geleden. Deze godin wordt vaak afgebeeld als een hemelse koe en tussen haar 2 horens zie je de zonneschijf, deze symboliseert de nieuwe maan. Een fase die het mannelijk licht en de vrouwelijke duisternis insluit. Wanneer deze 2 worden samengevoegd dan begint de cyclus van verlichting. Deze Godin is enorm vruchtbaar, zij is verenigd met de jonge Horus en tegenhanger van de jonge Zon. Dit paar stond symbool voor het Egyptische ideaal voor het echtelijk geluk en het ritmische plezier in ons fysieke bestaan. Dit werd uitgedrukt in dans en muziek. Deze Godin staat niet alleen voor dans en muziek, maar ook voor geurende offers, spiegels, amuletten en sexualiteit. Zij werd geassocieerd met het nummer 7, er werd van haar gezegd dat zij 7 afbeeldingen heeft, die hadden weer een connectie met de 7 sterren van de Pleiaden in de sterrenconstellatie Stier. " De dans van de zeven sluiers " zou van oorspronkelijk uit Egypte afkomstig zijn. Elk van deze 7 manifestaties van deze Godin had een eigen heiligdom  in een van de 7 originele districten van het oude Egypte. In de stoffelijke aarde, dat is het koninkrijk van de Stier en daar incarneert het licht of de geest.
 de Hathor Tempel
Deze prachtige tempel ligt ongeveer 1 uur rijden vanaf Luxor. In een aantal jaren tijd hebben ze er paden aangelegd, een visitors center, toiletten (dat is wel fijn), maar verder vind ik wel jammer. De allereerste keer dat ik deze tempel bezocht was het nog niet zo toeristisch en was alles er om heen Egyptisch. Gewoon zand en stenen moest je trotseren om in de tempel te komen. Inmiddels is net als bij veel andere tempels er een groot hek om heen gezet.
Dit is een van mijn favoriete tempels. Ze hebben recentelijk veel restauratiewerk verricht en de muren en plafonds zijn adembenemend mooi!!!!!
 Zo mooi wat hier te voorschijn is gekomen! Omdat ik deze tempel veel bezocht heb en de guardians mij kennen heb ik wat privileges. Het was heel leuk om de trots te zien van de mensen die hier al maanden en maanden aan het werk waren. Zij hebben al het zwart van de muren en plafonds afgehaald. Wat er onder vandaan kwam, daar raakte ik maar niet op uitgekeken. En de kleuren, die zijn zo prachtig. De Godin Hathor werd ook Lady of Turquoise genoemd. Hier vind je prachtige heldere turquoise kleuren. Ik mocht in een voor het publiek afgesloten gedeelte heerlijk struinen, op de grond liggen om op mijn gemak het plafond te bekijken. Ik denk dat het zo'n 4 meter hoog is en als ik lang sta, dan krijg ik enorme pijn in mijn nek. Dus gewapend met doek en klein kussentje bezoek ik deze tempel tijdens mijn reizen om mijn kleren een beetje stofvrij te houden.

Wanneer je haar tempel binnenwandelt, word je aan beide zijden door de Godin begroet. Een enorme rij zuilen met haar afbeelding maken de entrée. Er is ook nog een prachtig verborgen crypte onder de vloer van deze tempel. Ook hier zijn de afbeeldingen bijzonder mooi en de energie is zeer krachtig. Alle inscripties in deze tempel weerspiegelen een element van het kosmische fenomeen, wat in de tijden van wel eer door de hemelwachters van deze Godin werd geobserveerd. In deze tempel vind je tijdberekeningen en astronomische elementen. Dendera laat zien hoe belangrijk de Heilige Astronomy was.
Jaarlijks was er het Heilige Huwelijk tussen de Godin Hathor en de God Horus. De godin verliet haar tempel en werd op een boot op de Nijl naar Edfu gevaren. Hier bevindt zich de tempel van Horus, waar de vereniging van deze 2 Goden werd gevierd. Dit Mystieke gebeuren vond plaats in het heiligdom waarin zij volledige privacy hadden.
 Bark van Horus. Inmiddels verplaatst omdat toeristen ruzie aan het maken waren, omdat ze er niet goed bijkonden.

De allerleerste keer dat ik deze tempel bezocht was ik in de gelukkige omstandigheid deze replica nog op zijn oorpronkelijke plaats te zien. En last but not least er stond  verder niemand, waardoor ik goed verbiding heb kunnen maken met de oorpsronkelijke energie. Triade Travel heeft zowel de tempel van Hathor als die van Horus in haar programma's opgenomen. Voor meer informatie bezoek de website www.triadetravel.nl



 

No comments:

Post a Comment