Total Pageviews

Monday 28 May 2012

Reactie naar aanleiding van 3 daage Workshop Innerlijke Voorjaarsschoonmaak

Een verslag van de driedaagse workshop: Innerlijke Voorjaarsschoonmaak.

Ik kwam in een ruimte die er keurig verzorgd uitzag. Met  als welkom,een tafel waarop elke keer een vaas stond met verse bloemen.
Op elke stoel lag er een handout met je eigen naam. Dit bleek latervoor elke cursusdag zo te zijn.
De dagen waren allemaal verschillend.
Het ging de 1e keer over de Kracht en de Valkuilen van het Denken. Zeg maar: mentale schoonmaak.
We werden uitgenodigd om een andere pet op te zetten dan die je normaalop hebt. Ofwel, kijk eens door de bril van een ander naar de situatie. Hilarisch.
Ik voelde me als een vis in het water.

’s Middags zijn we beziggegaan met belemmerende overtuigingen. Wekregen de uitnodiging om die om te zetten in positieve ideeën ofwel affirmaties.
De tweede keer dat we bijelkaar kwamen, bleken er zich 3 nieuwedeelnemers hebben aangemeld. Voor de groepsvorming geen enkel probleem. Zijwerden heel makkelijk opgenomen en ze lieten dit ook gebeuren.
Nu was het onderwerp: De kracht van het voelen, ofwel emotionele schoonmaak.


Deze dag was het andere koek voor mij.
We gingen werken met pony’s. De opdracht was; duidelijk zijn inje houding en de wijze waarop je de opdrachten aan de pony’s geeft.
Ah, kwam ik mezelf daar even tegen zeg! Nog aan de lijn met de pony waser geen vuiltje aan de lucht.
Het beestje mocht (van mij ook) los. Dat bleek andere koek. Op eengegeven moment keerde hij zijn kont naar me toe, alsof hij zeggen wilde: ‘bekijkhet even, ik heb er geen zin in zo”.
De les die er voor mij inzat was duidelijk:
Anke: vertrouw, vertrouw, vertrouw. Laat de teugels vieren (hoewel ze hier al los waren overigens).
’s Middags hebben we een oefening gedaan waarbij al onzezintuigen ingezet konden worden: horen/ voelen/ proeven en ruiken. Nee, nietzien, want we stonden geblinddoekt.
Nou, iedereen die wel eens werkt met een emmertje sop weet dat ,als er flink gepoetst is, het water er niet meer schoon uitziet. Laat ik je vertellendat er een hoop gebeurd is en in gang gezet. Er kwam bij mij een hoop los dat ook opgeruimd mocht worden.
Daarna nog een oefening in loslaten. Pffft, dat was even wat. Er werd hard gewerkt.
De laatste keer alweer.

Nu  was het thema: ruimte voorverandering en terugkomen bij jezelf.
Ook nu weer een zeer gevarieerd programma; doe en denk zaken werdenheel natuurlijk, net als bij de eerste twee keren, afgewisseld.
En net als bij de vorige keer, werd er bij mij weer heel veel opgezocht en aangeraakt , dat niet meer diende. Dus weg ermee. Ook hier weer kwam hetwoord vertrouwen omhoog. Voor mij was het ook nu weer een prima dag, als je de titel van de driedaagse in ogenschouw neemt.
En ik merk dat het nog steeds nawerkt.
Op mijn spiegel heb ik een paar affirmaties gehangen, die ik gainprenten. Dus elke dag word ik er wel aan herinnerd!

Bij deze Caroline en Petra; het was tip top verzorgd !.
Ieder keer zelfs een heerlijke lunch.
Een prachtige locatie.
Een afwisselend programma.
Stof mee om te “herkauwen”.
p.s. Wanneer is de volgende cursus? Schrijf me maar vast in!    Met liefs,Anke

No comments:

Post a Comment