Total Pageviews

Tuesday 6 August 2013

Wells

Op een steenworp afstand ligt Wells, een leuk plaatsje met een prachtige kathedraal. Maar er is ook nog een andere kerk, die dateert van een aantal eeuwen terug en daar is de energie heel fijn om en te gronden maar ook om snel in een diepe meditatie te komen.
De dienst is net afgelopen en er is veel geroezemoes in de kerk. Het plafond is een plaatje en ik geniet elke keer weer van de aanblik ervan. We gaan in een zijstuk van de kerk zitten en al snel is iedereen " weg" ondanks  de drukte in de kerk. Alsof we in een bel van licht zitten en alles wat we niet nodig hebben voor ons wordt buitengehouden. Mijn beschermengel voel ik naast me staan, maar er laten zich meer engelen zien. We worden door een allervriendelijkste dame uitgenodigd een kopje koffie te komen drinken en al napratend met elkaar hebben we allemaal een soortgelijke ervaring.

De kathedraal is indrukwekkend en omdat ik hoognodig van de sanitaire voorziening gebruik moet maken, snel ik mij alleen door de gangen van de kerk, waarbij ik als het ware door een sluier van de tijd stap en mijzelf zie rennen door de gangen in een lang gewaad. Ik moet mij haasten voor de dienst, want ik ben te laat. Mijn lange jurk wappert en de stof ritselt, en aan mijn voeten zie ik elegante sandaaltjes.




Blij voel ik me en wanneer ik even later de kerk binnentreedt een wanneer heus orgel speelt slaat het kippenvel toe en schiet ik vol. Ontroerd raak ik van de prachtige muziek. We dwalen door de kathedraal en deze kerk maakt op iedereen diepe indruk. 

No comments:

Post a Comment