Total Pageviews

Thursday 1 August 2013

Glastonbury abdij en de Tor

Vandaag is de lucht strakblauw en de warmte al goed voelbaar. Mijn hart maakt een sprongetje, jippie, lekker warm, kan niet beter. Opgetogen wandelen wij naar Glastonbury Abbey.
Er zijn toeristen op het terrein. Er lopen gidsen rond in middeleeuwse kledij waaronder een monnik, maar daar wil ik niet echt gebruik van maken omdat ik dan met mijn energie zo naar mijn hoofd getrokken word, dat het mijn waarnemen belemmert. We wandelen het complex op en elke keer als ik er ben ervaar ik weer een gevoel van sereniteit. Overigens, is dat niet het enige want ik ervaar nog veel meer op deze toch bijzondere plek, maar sereniteit is toch wel het allesoverheersende gevoel voor mij.
Petra ervaart iets heel anders, op de plek van St. Thomas Becket's Abbey,  kreeg zij een overweldigend gevoel van daar moeten staan en daar moeten zijn en de tranen stopten niet meer. Meer dan een half uur heeft zij er zeker gestaan en haar engelenkaart die bescherming aangaf, manifesteerde zich binnen hele korte tijd.

Wij zoeken een plek uit waar we kunnen mediteren, die vinden we aan het eind van de ruïne. Om ons heen is een motormaaier in de weer. Ik moet er toch even niet aan denken dat al die grote gazons met een handmaaiertje gedaan zouden moeten worden, alleen al van de gedachten zou ik een accute aanval van hyperventilatie krijgen. Kinderen rennen om ons heen en mensen wandelen in onze omgeving en een klein stukje verderop krijgt een groep toeristen uitleg van een meneer in een middeleeuws kostuum. Hij zal het wel warm hebben met zijn wollen kniekousen. 
Aan " boven" vraag ik om hulp en dan ineens midden in de meditatie zie ik dat alles en iedereen om ons heen weg is. De enige geluiden die er dan nog zijn, is het ruisen van de bladeren en het tjilpen van de vogels. Op het moment dat iedereen klaar is, komen er kinderen aanrennen. Dank jullie wel! We delen onze ervaringen en wandelen nog geruime tijd wat rond op het complex. 

In Glastonbury kun je lekker eten en wij doen ons dan ook tegoed aan een overheerlijke salade.
Dapper als wij zijn, gaan we de Tor beklimmen op deze hete dag. Het was zeker de moeite waard, want het uitzicht is adembenemend. Vroeger was het gebied moeras en ik kan me goed voorstellen dat door al die moerassen dat het een mythisch gebied was. Aan het eind van de dag gaan wij nog een paar uur terug naar de abdij om te genieten van alle geurende planten en bomen en om geplaagd te worden door een verschijning die verstoppertje met ons speelt.

Triade Travel organiseert diverse magische en spirituele reizen. Er wordt gereisd in kleine groepen waardoor er voor iedereen optimaal aandacht is. In tegenstelling tot andere reisorganisaties probeert Triade Travel jouw vakantie zo te plannen, dat er zo min mogelijk vakantietijd verloren gaat met het reizen. Bij ons word je bij voorkeur in de ochtend op of op zijn laatst aan het begin van de middag van de luchthaven opgehaald en voor de terugweg word je niet voor 16.00 uur bij de luchthaven afgezet! Voor meer informatie zie de website of neem contact op met Caroline of Petra. Deze reis wordt begeleid door Caroline Dekker en Petra Portheine.

No comments:

Post a Comment